6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Armanda

İpek şal Resimleri

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

gereçler :ışıltılı iplik,ufak dantel çemberleri,bir numaralı tığ

İmal edilişi :

Üst tarafta görünen balıksırtı kesimi yapıyorsunuz.Talep ettiğiniz büyüklüğe nazaran yapabilirsiniz.

Sonradan uçtan az birşey bağ için ayırıp 10 zincir çekip halkamıza sabitliyoruz.Daha Sonra yaprakları beş e bütünledikten sonra gene 10 dizi çekip bağlıyoruz.böyle böyle sürdürüyor.Üstte bakınca daha güzel anlayacaksınız.

alıntıdır....

Papatya şal yapımı ve tasviri

FAYDALANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir no

önce orta sarıkarı imal ediliyor.Ben daha fazla evvel harekete geçip ortalarını yapmışım .

Orta sarılarının yapımı :

yedi sekiz zincir çekip halkamızı uyguluyoruz.ve içerisine onaltı tane trabzan dolduruyoruz.bir eşarp 98 papatyadan meydana geliyor.Demek ki 98 tane böyle sarı odak sağlamalısınız.İmageslere kliklediğinizde fotoğraflar büyüyor.Rahatlıkla örneğe devam edebilirsiniz.

sarıları imal ettikten sonra her trabzana yirmi zincir çekerek beyaz zincirlerimizi meydana getirmeliyiz.

odak yeşiller için:5 zincir çekip merkez yapılır.ten zincir ile 4 tane yuva meydana getirilir.

eklemeler images dosyalarında gözüküyor.

fazl basit ve hazlı 1 numune.

alıntıdır....

Yapılışını anlatmaya çaba harcayayım ipim nako angora 3 numara tığ

bir.sıra : mukaddimede 1 zincir çekip içini 4 kere doldurup badem yapıyorum sonradan 6 dizi çektim yine 4 dolgu ifa edip badem yaptım... onaltı badem olacak biçimde en son bademi imal ettikten

iki.sıra: daha sonra ipliği uzatarak(örümcek yapımındaki gibi)1 uzun ilmek çektim onuda kitledim

çektiğim altı dizinin arasından sanki ilmek çeker gibi altı uzun ilmek çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden altı ilmek çekip bıraktım

üç.sıra: uzatılan ilmikler bademler orta tarafta kalacak tarzda(bademin sol kısmındaki uzatılan ilmeklerden üç sağ kısımdaki uzatılan ilmiklerden 3) 3 bi kısımdan 3 bi taraftan sık broş gibi kapıyorum(( genişletilen ilmekler üçgen gibi oluyor badem alt mesafede kalıyor) araya 6 dizi çekiyorum

dört.sıra: yeniden zincirlerin arasından altı uzun ilmek çekiyorsunuz 6 ilmeği çektiğinizde alt kısımda tekrardan gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içerisine badem ifa edip zincirin öbür ucuna sabitliyorsunuz sonra tekrar altı uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

beş.sıra: genişletilen ilmikleri bademler ortada kalacak şekilde 3 bi kısımdan üç bitaraftan sık broş gibi kapatıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında dört ve beş sıra daima yineleniyor

Çiçekli eşarp Modeli

Malzemeler:

üçyüzyetmiş gram krem iplik

0 no tığ

Örülüşü:

Motifin izahı

1. sıra:on zincir çekilip odak için yuvarlak yapılır.

iki. sıra: Çemberin içerisine on adet mil başılı dolgu yapılır.

3. sıra: olguların üstüne ve arasına otuzüç adet dolgu yapılır.

dört. sıra:dört dolgu yapılır ve araya zincir çekilerek kıyıdaki dolguya batılır ve sekiz tane yaprak gerçekleştirilir.

beş. sıra:Yaprakların üstüne dört dolgu beş zincir gerçekleştirilir ve alt taraftaki zincirin orta tarafına batılır Tekrar 5 zincir çekilip dört dolgu yapılır ve bu sıradada sekiz yaprak meydana gelir.

altı. sıra:5 er tane zincir çekilerek yaprakların yüzüne ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra bitirilir.

yedi. sıra alt taraftaki zincirin üzerine 3 dolgu 3 zincir üç dolgu yapılır 2 dizi (zincir) çekilir alt taraftaki dizinin (zincirin) orta kısmına sokulup (batırılıp) dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Yine iki dizi (zincir) çekilip 3 dolgu 3 zincir 3 dolgu yapılır. Bu sıra buna benzer devam eder ve motif son bulur.

Bağlantı motifleri:

10 dizi (zincir) çekilip üzerine sekiz tane dolgu yapılır ve 1 direkten öbürüne sahiden motifler birbirine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve art için yekunen otuz motif yapılır. Boğaz uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder