6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Armanda çeşitleri

İpek şal Renki ürünler

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

malzemeler :ışıltılı ip,küçük dantel halkaları,1 numaralı tığ

Yapılışı :

Üstte görünen balıksırtı kesimi imal ediyorsanız.İstediğiniz büyüklüğe göre yapabilirsiniz.

Sonradan tepesinden azıcık bağ için bırakıp 10 dizi çekip halkamıza sabitliyoruz.Ve yaprakları beş e tamamladıktan daha sonra yine on dizi çekip bağlıyoruz.böyle böyle sürdürüyor.Yukarıda bakınca daha güzel anlayacaksınız.

alıntıdır....

Papatya şal yapılışı ve tarifi

MENFAATLENİLEN İP: NAKO BEBE

TIĞ:1 no

evvel merkez sarıkarı yapılıyor.Ben daha çok evvel harekete geçip ortalarını yapmışım .

Merkez sarılarının yapımı :

yedi sekiz dizi çekip halkamızı yapıyoruz.ve içerisine onaltı tane trabzan dolduruyoruz.1 şal 98 papatyadan tekevvün ediyor.Demek ki 98 tane böyle sarı orta sağlamalısınız.Fotoğraflara tıkladığınızda resimler genişliyor.Gönül rahatlığıyla numuneye sürdürebilirsiniz.

sarıları yaptıktan daha sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

odak yeşiller için:beş zincir çekip orta yapılır.ten zincir ile dört tane yuva oluşturulur.

eklemeler resimlerde gözüküyor.

çok olağan ve hazlı bir örnek.

alıntıdır....

İfa edilişini bildirmeye çaba harcayayım ipim nako angora 3 no tığ

1.sıra : girişte 1 dizi çekip içini dört defa doldurup badem yapıyorum sonra 6 zincir çektim gene 4 dolgu yapıp badem yaptım... 16 badem oluşacak biçimde en son bademi yaptıktan

2.sıra: sonradan ipi uzatarak(örümcek yapımındaki gibi)1 uzun ilmik çektim onu kitledim

çektiğim altı dizinin içerisinden güya ilmik çeker gibi altı uzun ilmek çıkardım boşa ayırdım yani zincirlerden altı ilmek çekip bıraktım

üç.sıra: uzatılan ilmekleri bademler orta bölümde kalacak şekilde(bademin sol tarafındaki uzatılan ilmeklerden üç sağ tarafa olan tarafındaki genişletilen ilmiklerden 3) üç bi taraftan 3 bi kısımdan sık iğne gibi kapatıyorum(( genişletilen ilmikler üçgen gibi oluyor badem alt arada kalıyor) araya altı zincir çekiyorum

4.sıra: yine zincirlerin arasından altı uzun ilmek çekiyorsunuz altı ilmeği çektiğinizde alt kısımda bir daha gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem ifa edip zincirin diğer ucuna sabitleştiriyorsunuz sonra gene altı uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

beş.sıra: genişletilen ilmekleri bademler ortada duracak şekilde üç bi taraftan 3 bitaraftan sık broş gibi kapıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve 5 sıra devamlı yenileniyor

Çiçekli şal Modeli

Gereçler:

üçyüzyetmiş gr krem ip

sıfır numara tığ

Örülüşü:

Motifin izahı

bir. sıra:10 dizi çekilip orta için çember yapılır.

2. sıra: Çemberin içerisine on tane mil başılı dolgu gerçekleştirilir.

üç. sıra: olguların üstüne ve arasına 33 adet dolgu yapılır.

4. sıra:dört dolgu yapılır ve araya zincir çekilerek kıyıdaki dolguya batılır ve sekiz adet yaprak yapılır.

beş. sıra:Yaprakların üstüne dört dolgu beş zincir yapılır ve alttaki zincirin orta kısmına batılır Yine 5 zincir çekilip 4 dolgu yapılır ve bu sıradada sekiz yaprak meydana gelir.

6. sıra:5 er adet dizi çekilerek yaprakların üst tarafına ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra tamamlanır.

yedi. sıra alttaki zincirin yüzüne üç dolgu üç zincir üç dolgu yapılır iki dizi (zincir) çekilir alt taraftaki zincirin ortasına batırılıp dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Gene 2 dizi (zincir) çekilip üç dolgu üç zincir 3 dolgu yapılır. Bu sıra buna benzer devam eder ve motif son bulur.

Bağlantı motifleri:

on dizi (zincir) çekilip üzerine 8 adet dolgu yapılır ve bir direkten öbürüne sahiden motifler birbirlerine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve art için hepi hepi 30 motif yapılır. Boğaz uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder